Borta & sjuk

Halloj!



Det har varit lite dålig uppdatering nu. I know! Har ju inte varit hemma sen i måndags. Kan ju säga att denna veckan kanske inte började precis bra. Men allt kan väl inte alltid gå som man vill hela tiden. En sak är säker & det är att det är skärpning för min del som gäller nu. Både med skola & reglerna här på boendet. Måste hantera min ilska på ett bättre sätt med när jag blir arg. Kan ju inte alltid hålla på så här. Det är inte bra!


Men iaf i måndag så gick jag upp som jag skulle. Eller nja nästan försov mig lite granna. Gick ut & rökte som jag alltid gör. Sen när jag skulle resa mig så snurra allting. Jag va så yr & hade sån jäkla huvudvärk att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Gick upp & försökte äta, men det gick inte det heller. Sen var man ju förkyld & värsta hostan med. Men jag var ändå fast besluten att gå till skolan. Sen gick jag & Rask ute & rökte. Då bestämde jag mig för att inte gå till skolan. Fy fan va dåligt jag mådde. Kunde knappt röka ens. Vilket gjorde Rask lycklig haha för då fick han ju mer. Så det vara bara in & sjukanmäla sig. Sen sängen igen. Mådde riktigt dåligt, va fan längesen. Liksom mådde bra när jag låg still men så fort jag rörde mig blev det värre. Sov till ungefär 1 tror jag det var. Jag var iaf helt borta. Dom var här inne & borrade nytt handtag till fönstret med. Men det märkte inte jag, så borta var jag. Sen vid halv 2 ngt vill jag röka men hade ingen tändare. Sen tillslut hittade jag den,  hade glömt den inne på toa. Tina i ett nötskal eller vad. Gick ut med Rask & rökte. Sen ville jag ha mina pengar så jag kunde handla cigg. Men personalen hade möte, så var bara snällt vänta. Låg ute i soffan & sov typ haha. Sen när mötet var klart så gick allt åt helvetet, eller nästan. Fanns inga pengar till mig, för min utbetalning var inte klar. Jaha, då tyckte jag ju det att jag kunde få ta från mina sparpengar så länge. Vilket personalen inte tyckte. Så jag stod där inne & försökte få pengar samtidigt som man är duktigt röksugen. Men fick ändå inga pengar. Tillslut blev Tina lite arg. Eller man kanske inte ska säga lite, blev väldigt arg. Skrek & drämde i dörrarna. Sen drog jag ner till stan. Får ju inte vara ute när du är sjuk i heller. Men det var ingen kul bit till stan, kändes som en evighet & gå. Gick ner till Kim & fick cigg av henne. Sen var man lugn igen & gick tillbaka hem. Tänkte typ äta & sen gå & lägga mig. Men då kommer personalen & ska prata med mig. Jag bara jaha får jag väl göra det. Så tyckte dom inte jag hade skött mig.. Så dom sa det att jag var avvisad & fick inte komma tillbaka förens fredag. Lyckat, nejnej! Jag blev ju inte glad precis heller. Så gick in & packa lite saker. Sen så sa dom att jag kunde komma tillbaka onsdag 17.30. Men vad snällt då! Satt här utanför lite, försökte fixa sovplats. Sen kom Steffi, så sa hon att jag kunde sova hemma hos henne. Så det var ju hos henne eller Fille. Jag & Steffi följde Robin till tåget. Sen efter det stack jag & åt. (Fick ju mina pengar tillslut) Sen ner till Kim & lämna cigg till henne. Sen upp till stationen & träffa Fille. Sen var jag & Steffi på stationen tills Robin kom. Var med honom en stund. Sen tog jag & Steffi tåget 21.42 till Höör. Så mötte Fille mig där & vi stack hem till honom. Han är så taskig & ska gå genom skogen med. Så springer han & gömmer sig & skrämmer mig. Dumma honom! Blev typ data & film när vi kom hem.. Sen somna man framåt halv 3. Jobbig dag om nåt kan jag säga iaf! Fan inte kul & springa runder när man e sjuk. Trodde jag skulle svimma när jag inte hade ätit. Så var ju bara att springa & handla pommes. Man sov ju gott sen iaf!


Igår gick jag upp med Fille vid 11. Han frågade sin mamma om jag fick ligga kvar & det fick jag. Gick upp & åt frukost med Fille. Sen stack han till skolan & jag gick & la mig igen. Vid 3-tiden väckte hans mamma mig. Gick upp & rökte. Sen la man sig framför tvn. Där låg man hela dagen sen. Låg så fint nerbäddad i soffan haha :) Orka ju inte göra så mycket mer. Så det blev bara massa tv tittande & prat med Tina (Filles mamma) Jättesnäll! Pysslat om mig dessa dagarna nu. Vid 10-tiden kom Fille hem ngt sånt. Dom spela typ in ngn film i skolan. Så låg jag & tittade på en film, medans han gick in & la sig. Jag gick & la mig typ vid halv 12. Men kunde ju dock inte somna, så somna inte förens halv 2. Drygt satan!


Idag gick upp vid 7-tiden med Fille. Åt frukost & drack kaffe. Men gick ändå & la mig sen. Men sov inte lika länge idag. Sov bara till 12 typ. Åt frukost igen haha! Sen la man sig vid tvn & bara låg där & slappa. Vid 3 orka man hoppa in i duschen & görs sig i ordning. Åt lite & så med. Sen vid 4 kom Fille hem. Sen kvart i 5 skjutsade Tina ner mig till stationen tog tåget 17.02. Sen var det hem & prata med personalen. Vi kom ju iaf fram till en hel del vettiga saker. Så fråga dom om jag skulle fortsätta tänka till fredag. Jag bara nehe! Sen var det ju bara till & städa rummet. Sen kom Kim hem :D Hon har saknat mig mycket! Fick sms av henne i måndags det är tomt hemma utan dig. Hon är så gullig. Min lilla tant Göran. (Vi har fortfarande sämst humor ever!) Sen har det väl inte hänt så mycket. Typ prata massa med Kim & Rask! :)


Ja så nu är det skärpning för lilla Tina som gäller! Tur jag fick vara hemma hos Fille med. Har ju ingen avvisningsplats. Visst jag har haft det jättemysigt & trevligt med hans mamma nu. Men det är ju inte så kul & bli avvisad. Roligare & åka iväg på egen vilja. Så får hoppas detta inte händer igen. Ska till tandläkaren 09.00 imorgon. Me don't like! Men måste man så måste man! Sen är det skolan som gäller för min del. Är ju inte hlet frisk än. Men mår mycket bättre nu än dom andra dagarna.  Så man kan ju alltid försöka det är ju lika bra. Har ju knappt varit i skolan heller. Så det är dags att ta itu med det nu så man inte kommer för  långt bak. Men nej nu blev det mycket skrivandes här. Var inte meningen att det skulle bli så mycket men men. Så nu ska jag kolla bdb snabbt & sen är det sängen som gäller. Får ju absolut inte försova mig imorgon! (Får ju en liten sovmorgon iaf, så ska inte klaga) Är riktigt trött nu med & jag har faktiskt varit duktig med min medicin idag. (Typ sömntabletter, icke receptbelagda) Men i vanliga fall brukar jag ta dom när vi ska va på rummen halv 11. Men det hjälper då ju, för jag går ändå inte & lägger mig direkt. Så idag har jag faktiskt väntat med att ta dom. Ska ta dom typ nu  en kvart innan jag går & lägger mig. För då borde det ju hjälpa så slipper jag ligga vaken hur länge som helst & inte kunna somna. :) Jag behöver inte nojja mig över alla ljud jag hör på nätterna längre. För nu har dom äntligen fixat mitt fönster så det går & stänga! Men som sagt kolla bdb & läsa mina 2 favorit bloggar. Kenza & Foki! :) Sen blir det krypa ner under täcket & sova gott..




Ni får sova så gott!


/ Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0