Längesen!

Hejsan!

Det var ju ett tag sen jag skrev. Sist men det är bara för att jag inte har varit hemma sen fredags ungefär. Har inte haft mina kära dator med mig i heller. Så känns som att det kommer bli rätt så mycket att skriva om nu. Men ska försöka ta det så kortfattat som möjligt. Ska ju inte behöva bli jobbigt & läsa. Men som sagt kan ändå bli en del & skriva. Men ni är ju inte tvingade till att läsa :P



Fredag: Blev ingen skola för min del. Försov mig som vanligt, fan typ! Bibblan en liten stund men var inget kul. tack till stationen, tänkte åka till Eslöv. Så blev det dock inte! Åkte till Höör istället. Där satt man ett tag & väntade sen kom Steffi :) Vi tog tåget tillbaka till Hässleholm. Sen är hon så rolig hon skulle typ "köpa cigg" till mig för jag var jätte röksugen. Så köper hon ett packet ger mig ca 12 st resten behåller hon själv för att typ knäcka haha. Hon allt för rolig :D I alla fall vi gick runder lite på stan, hade inget bättre för oss. Sen vid halv 5 gick vi till boendet så jag kunde äta. Sen stack vi till Höör igen för att Steffi skulle hämta pengar av sin mamma. Hon skulle ju nattlana så. Vi mötte hennes mamma på en pizzeria. Fick hon pengar & en bit pizza. Vi blev självklart jätte sugna på det ännu mer & bestämmer oss för att äta det när vi kommer till Hässleholm. Tog tåget till Hässleholm. lite otur att det var just det som gick 20.02 (tågkortet slutar ju funka 20.00). Men så tännkte vi vara smarta & säga att vi hade åkt från Eslöv. Men sen hade vi sån otur att vi hoppa på exakt där konduktören gick av. Men sen hade vi tur igen & dom gick aldrig & kolla biljetterna. Tur i oturen! I alla fall väl framme i Hässleholm stack vi upp till boendet & hämta pengar & Kim. När vi kommer hit igen så inser jag att jag inte har nycklen till rummet så har tappat den. Det är 300 kr där inte alls kul. Så prata lite med personalen. Sen stack vi upp till viking & åt. Kebab pizza, mmm gott! Kim berättar för mig att hennes kompis skickat om Kim ville vara med henne & hennes kompisar på kvällen. Dom var ute på stan & drack & körde runder med en partywagon (en kundvagn med högtalare på typ) Så hon var lite smått sugen på det. Men följde Steffi till GC hon skulle kolla om den hon skulle lana med var där. Men det var han inte. Så vi bestämmde oss för att sticka upp till Sofia (Kims kompis då). När vi kommer vid HM hör man typ bara "dunka dunka". Hittade folket uppe vid hemmakväll då hade dom precis varit där inne. Blev att vi stack vidare ner mot Björket, men var inget kul. Så man stack vidare. Drack lite Öl & så. Sen var vi ute lite. Sen hämta ännu mer & sen bar det va mot läreda skolan. Så satt vi där sen stund. Drack & lyssna på musik & hade riktigt kul. Max kom ju med världens bästa raggnings replik med: Jag har IG i matte D ska vi hångla? Haha xD Man var uppe där ett tag. Sen skulle vi hem & sova. Jag skulle möta en person sen hem till Max & sova. På vägen mot Max kommer polisen (civilare) körandes förbi & stannar. Jag & Fredrik bara nu går vi. Så jag gick upp & mötte den personen. Sen kom Max & mötte oss. Sen blev det hem & sova! Crasy kväll men kul som satan hade vi! Har nog inte haft så kul på länge :D


Lördag: Vaknade vid 2-tiden något & kände bara bakfyllan Fy fan! Personen som sov där stack hem. Jag & Max kollade lite granna på tv. Sen stack vi & handlade cigg. Jag stack upp till boendet en stund & prata med personalen. Så klart blev jag avisad, fick ju inte sova borta på fredagen :/ Men men tog lite kläder & så. Sen blev det en runda på stan med Max. Sen stationen & mötte Emelie. Sen stack vi hem till Max igen. Tittade på She's the man. Jag & Emelie ville ju festa så försökte hitta något. Blev att man skulle dra till Rask & lämna cigg till honom. Så länge stack Max bort till Jonis. Fick några öl av Max med som vi kunde ha så länge. Vägen hem till Rask tog ju skit lång tid. Han gav ju helt jävla fel väg. Så kändes fan som man gick i evigheter. Men vi hade kul på vägen dit i alla fall kan jag säga. Sen när vi varit där & ska till djupadal tillbaks till Max så dör Emelies tele & vi kan inte ringa. Tänkte sätta sim-kortet i min tele istället. Men då flippar min tele ut totalt & bara lyser svart. Så vi stack ner till boendet & skulle hämta telefoner som jag har. Inte lyckat & gå dit när man har druckit & är avvisad. Men fick hämta telefonerna i alla fall. Tog en cigg med Kim & pratade med henne. Hon pallade ju inte sticka ut. Sen skulle vi dra upp till djupadal men jag hitta ju inte. Satte mig på en busskur & ringde Max så han kom & mötte oss. Det roliga var ju att dom var precis bakom oss haha. Var där en stund, sen drog vi hem till Max. Men var jag & Emelie var tvungna & sticka iväg en runda. Tog sjukt lång tid. Sen stack vi hem till Max igen så sov vi där :)


Söndag: Vakna man ganska tidigt redan vid 11.00. Det första jag gör när jag vaknar är att jag ska dricka vatten. Vilket slutar med att jag fastnar i täcket blir skit sur & ryter släpp mig! Max bara garva åt mig. Blev att man stack upp & åt massa. Sen stack jag & Emelie & handla cigg sen tillbaks till Max. Där vi 4 bara satt & spela wii nästan hela dagen & åt massa med :P Vid halv 6 stack vi & mötte Kim. Sen stack vi till Max & fortsatte att spela. Mario Cart, skit kul ju! Sen vid 8 skulle dom iväg. Jag, Kim & Emelie drog iväg till stan var där en stund. Hade inget & göra så satt på stationen. Sen ringde Max & sa att vi kunde komma bort till dom. Dom var hos en & basta & drack öl. Så vi stack dit, men basta ville vi inte. Så var man där ett tag skulle ju sova hos Max med. Men han gick hem innan oss. Men Jon & Jonis skulle ju också sova där, så vänta tills dom skulle gå. Dom spelade typ alfabet. Ringde Max med & fråga så det var okej att vi kom, han bara ja källar dörren är öppen. . Sen när vi skulle gå stanna vi till vid tekniskan & var där ett tag.  Sen stack alla hem till Max. Väl hemma där skulle Dennis försöka väcka Max efter ett tag vaknar han & tittar på alla: va fan gör ni här? Vi bara hallå du sa att vi fick komma haha. Stackare vaknar av att 6 pers sitter på hans rum. Lite plats var det med. 4 st i sängen, 2 i soffan & en på golvet haha.. Somna kunde man i heller. 2 pers somna ganska fort i alla fall. Det värsta var att en person typ vakna & reser sig.. Jag bara Kim? Va gör han? Då ställer han så mitt på golvet & pissar in i hörnet. Herregud! Fan vad jag garva. Han gick ju i sömne :P I alla fall vid 6 somna jag, sen vid halv 7 vaknar jag av att Emelie sitter på golvet. Då ska hon ta tåget till skolan. Jag & Kim somna typ vid 9-tiden sen. Men vi hade ju kul i alla fall! Det är ju huvudsaken.


Måndag: Vaknar man redan vi 10! Då skulle alla iväg & äta. Så jag & Kim följde med dom. Sen stack vi vidare. Jag fick ju inte vara hemma förens 16.30. Drygt! Blev bibblan sen stationen. Försökte fixa pengar till mat med, men vi lyckades inte så bra. Blev att man i stort sett satt på stationen hela dagen, fanns ju inget annat att göra så. Sen stack vi hem & åt. Det va riktigt gott med mat kan jag lova. Sen blev det bara att man satt på mitt rum. Käka godis & prata om helgen. Sen skulle jag ju prata med personalen med. Tro mig har aldrig varit så nervös inför ett möte innan. Men det gick ganska bra i alla fall :D Sen var jag & Kim lite till. Jag somna till lite när hon satt vid datan. Båda 2 var ju riktigt trötta! Sen var det kvällsmat, ännu mer prat. Sen sista ciggen typ. Jag gick in läste tidning sen somna jag direkt! Riktigt trött var man ju. Hände inte alls mycket denna dag heller.


Tisdag:. Hade ingen skola på morgonen för skulle ha möte med soc. Skulle gått upp kvart i 9 så jag kunde äta. Men det blev 10 över istället & då var köket stängt. Så blev att man stack ut & rökte istället & sen hoppa in i duschen. Stack bort till mötet vid 11.15, skulle vara där 11.30. Mötet gick ju sådär, inte jätte bra kanske. Skulle egentligen tillbaka till skolan men hade hemstudier. Så stack jag & mötte Kim. Satte oss på torget så jag kunde äta mina mackor. Hann ju inte äta på morgonen & inga pengar så hade mackor med mig. Vi ville ju ha pizza men hade ju inga pengar. Men sen fick vi låna pengar i alla fall :) Stack bort till tekniskan & skulle lämna mina franska böcker men kunde inte lämna dom där. Så vi stack till viking istället. Var inte så jätte lönt för oss att vi köpte en pizza. Märkte ju det att vi var inte så hungriga utan mest sugna. Så blev typ bara 2 bitar var & all sallad ovanpå. Sen blev det en runda på stan & sen handla cigg. Sen stack vi hem. Blev datorn en stund sen mat, men man åt ju inte så mycket. Sen satt man bara uppe hos Robin & prata massa med honom & spelade lite. Sen fick vi värsta ideen att vi skulle jävlas med personalen & att alla skulle typ dra ut & lite sånt. Gick ut & rökte sista ciggen bestämde tid & så med. Sen in &  jag städade mitt rum så jag hade något att göra. Vid halv 1 skicka jag till Robin att komma ner så han gjorde det. Han hade inte lyckats väcka Kim, lite tråkigt. Bad han gå ner & hämta cigg hos Rask under den tiden kom personalen in till mig men jag bortförklara allt. Sen gjorde ju inte vi riktigt som vi skulle i heller. Utan det slutade med att alla tre öppna dörren & sprang ut. Jag med skor & jacka i handen så blev blöt om fötterna. Gick iväg men kom ingenstans på den vägen så fick gå tillbaka. Tyckte vi såg någon som kom, så vi sprang. Sen skulle vi typ förbi boendet så jag & Robin sprang blev av med Rask med. Väntade ett tag på honom, men han pratad med polisen för dom stoppat honom. Så jag & Robin gick runder lite granna. Sen kom Rask igen så vi stog bara på torget & prata. Sen kom polisen igen men dom ville bara prata med dom. Så vi gjorde det en stund. Så fråga dom om vi skulle ha skjuts hem & det var ju svin kallt ute så vi tacka ja. Som tur var släppte dom oss en bit ifrån boendet. Var hemma vid halv 3 igen, & jag satt vid datan med så somna inte förens 5 något. Inte bra det när man ska upp tidigt sen. Sov som en stock när jag väl somnat i alla fall.



Ja nu blev det mycket skrivande i alla fall även fast det inte skulle bli det. Men vissa saker är väldigt svåra att sammanfatta kort. Hade ju kunnat blivit ännu mer att skriva. Men ni ska ju inte behöva läsa en novell. Sen vet jag om att visa klagar på min livstil. Men det här är jag & mitt liv så är det med det! Jag flytta från min mamma när jag var 14 sen dess har jag bott hos olika fosterfamiljer & olika hem också. Jag har hållt på med mycket skit innan. Nu tänker ni säkert men vad gör du nu då? Jag kan säga att jag har förändrat mig väldigt mycket! Jag höll på med ännu mer när jag var yngre. Jag har hållt på så här i över 5 år nu. Det är inte ett lätt beteende att komma ifrån, vissa impulser finns fortfarande kvar. Som när jag sticker tex. Men jag försöker bättra mig & sköta mig. Det kanske inte märks i det jag skriver men jag är på god väg. Det är bra & bo här med. Så länge jag sköter mig här så kan jag få egen lägenhet. Det är det som är målet med & jag vet om att jag kommer klara det även om det kommer ta tid. Men det är bara att fortsätta kämpa på & jag ger inte upp i heller! Men i alla fall just nu orkar jag inte skriva så mycket mer. Ska kolla runder lite på nätet nu hade jag tänkt. Kan hända att jag kommer in senare & skriver om vad som har hänt idag. Träffad ju min kära mor idag, var 1 ½ år sen vi träffades sist. Har haft kontakt via tele sen jag flyttade hit. Så jag ringde henne igår & frågade om hon ville träffas idag & det ville hon :) Men berättar mer sen, har haft en underbar dag med mamma & Amanda (syster) !






Ha det bra så länge!
Ciao
/ Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0