Lifes goes on

Idag försöv jag mig rätt så duktig mycket. Missa 3 tåg, inte bra det nej. Kom inte iväg förens vid halv 9 & slutade skolan halv 11 så tyckte inte alls det kändes lönt. Stack upp till stationen med Robin, så träffa han på Milton där. Blev att vi drog ner till stadshuset skulle fixa tågkort, men nej han va ju inte där. Så det blev inget kort för min del, måste ju ha ett snart. Sen gick man bara runder en massa på stan & så. Sen vid halv 11 skulle Robin till skolan. Så vi följde med han dit, satt där & snacka en stund. Sen börja hans lektion, så vi drog ner till stan igen. Satt en stund på torget rökte & snacka lite skit. Sen tog han tåget & jag skulle iväg & möta Kim. Blev lunch med henne idag igen, mysigt ! Va med henne i typ en timme. Sen drog jag hem, ringde mina samtal som jag skulle. Sen så blev det sängen direkt haha. Så jävla trött va jag & det e jag fortfarande. Sov ända fram till middagen så har precis vaknat. Blev ingen mat för mig i alla fall potatisbullar & fläsk usch! Ja, jag vet jag är kräsen, men så e det.


Blir så irriterad en massa på personalen. Nu när jag kom hem från skolan skulle jag fylla i ett "sekretesspapper" som gör att dom kan ringa skolan när dom vill. Så klart blev jag ganska sur för det. Tycker liksom jag är 19 år jag sköter min skola själv ju. & jag klarar inte av att det blir för mycket press på mig heller. För då klarar jag inte av skolan. Hatar när jag vet att någon kan få reda på allt jag gör i skolan, för då måste man sköta sig ännu mer. & nej det blir alldeles för mycket press för mig. Men efter mycket om & men så skrev jag under pappret. Men vi kom överens om att dom inte ringer utan istället ska jag ha med mig en närvarorapport hem varje fredag. & skulle jag nu inte ha den med mig så får jag inte pengarna jag ska ha på fredagen. Suck, längtar tills studiebidraget. Bara hoppas dom inte ska ta det & sen betala ut till mig. Mina pengar jag gör vad jag vill med dom så det så!


Annars idag händer väl inte så mycket. Vi har ju städning idag så måste städa mitt rum. Sen har jag även storstädning att ta itu med. Jippi not! Men som tur är så brukar jag & Kim alltid hjälpas åt. Så blir väl att vi gör det idag med. Går ju mycket snabbare då, fast personalen brukar klaga på det. Men pallar fan inte städa hela jävla alltet helt själv. Usch nej, skit mycket ju.
Aa, & sen vid sju har man ju ett veckosamtal som väntar på en. Jag ser inte alls fram emot det. Men enligt min åsikt tycker jag faktiskt att jag skött mig ganska bra nu, förutom vissa småsaker. Så det ska nog inte vara något problem, hoppas jag :) Dom hittar ju alltid något som e fel. & jag kan ju säga det att jag kommer verkligen inte överens med min kontaktperson heller & det e inte så kul. Men det får ju gå, kan inte göra så mycket åt saken än att bita ihop..


Sen som sagt så är det första gången jag bloggar. Så det e lite osäkert vad man ska skriva om & så. Ni kanske det blir tråkigt i längden & bara höra vad jag gjort om dagarna. Det kanske inte händer så speciellt mycket roligt heller. Jag älskar ju att skriva med, så tycker ju bara detta är roligt. Men kan ju som sagt bli tråkigt i längden & skriva om vad man gör om dagarna hela tiden. Jag är ju inte den som strävar efter tusentals läsare, inte därför jag har bloggen. Men det är ju kul att ha lite läsare ändå :) Ni får gärna skriva en kommentar om vad ni tycker jag kan skriva om.


Men nu måste jag rusa, Kim slutar 18.00 & ska ner på stan & möta henne. Måste fixa i ordning mig lite snabbt med. Vill ju inte komma försent ner till henne heller. Men jag kommer nog in ikväll & skriver mer.  :)


Ciao

/ Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0