1 december 2010

Hej sötnosar!


Usch, lilla Tina får bli vuxen & lära sig att komma upp på morgonen. Aina banka på dörren, ringde, ringde igen & David ringde. Men ingen Tina på lektion för det. När Sandra väl ringde vid 10 & blev "arg" gick jag upp. Pallrade mig iväg till datorkunskapen, där jag gjorde lite på mitt svenska arbete. Sen drog jag, Veronika & Fatme. Våran lärare hade sagt det att om det är för kallt får ni gå från lektionen. Något skit i datorsalen, så där är riktig kallt inne & då menar jag svinkallt. Går inte att sitta utan jacka eller ngt. Men men blev & ta det lite lungt, & sen äta. Efter lunchen var det matte, där jag jobbade på som vanligt. Nästan ett helt kapitel gjort, lite besviken för att jag inte hann hela. Men men bara 5 tal kvar typ. Nästa kapitel är svårt & jobbigt, men det ska nog gå. Tror jag ska byta bok med detta känns alldeles för enkelt för mig!

Efter skolan blev det att sova en stund & sen mat. Sen blev det en massa spelande med Samira, Johanna, Melle & Sussi. Tittade även på julkalendern & jag & Sussi öppnade alla våra julkalendrar :) Men julkalendern detta året verka rätt bra, så vi kommer nog fortsätta titta på den. Sen fortsatte jag & Sussi & spela, Stephan var även med, senare kom också en liten Dany & var med. När vi väl spelat klart gav vi oss ut i kylan för att gå till affären (som ska stänga 10) & handla cigg. Men den var stängd, klockan var typ 9. Jag bara WTF!! Blev skitarg, en cigg kvar ju. Men Dany körde in till Kstad, så det löste sig :D

När vi kom hem så hade en liten Sandra med kommit hem. Så nu har jag suttit en stund med henne i datorsalen. Vi var precis ute & rökte & lekte lite i snön. Det är rätt mysigt ändå när man har rätt kläder på sig. Tror man ska ta & planera en pulkadag snart kanske. Nu hade jag tänkt gå ner till Sandra & se vad hon gör. Sen får vi hoppas på att vi går ut & röker & sen sover. Annars lär vi prata hela natten. Vi pratar bara om meningslösa saker hela dagarna sen när vi väl ska sova kommer vi in på alla djupa samtal, så sitter vi där hela natten & pratar. Exakt som vi gjorde igår. Men det var rätt skönt ändå! Man har någon att dela sina problem med, någon att prata med, någon som lyssnar & förstår. Det kan jag ju säga att hon gör, det mesta jag säger vet hon exakt vad jag menar & förstår. Berättade även en del saker igår som hon inte vetat innan, & det var skönt kan jag lova. Nu går jag inte & bara maler runt det i mina tankar på samma sätt, jag har någon jag kan prata om det med. Jag kan säga det att jag är så oehört tacksam över att få bo här & gå på skolan, för man träffar & lär känna så fina människor  :) <3

Imorgon är det besök hos tolk. Ska bli både spännande & roligt. Samira har redan lärt mig & säga mitt namn på teckenspråk. Jag är jättestolt att jag ens fortfarande kommer ihåg hur jag gör. Så det kommer nog bli trevligt imorgon & vem vet kanske lär mig något nytt :P
Efter skolan står städning & tvättning på schemat, ska även julpynta rummet..


Redan 1 december med. Tidem går väldigt fort, för fort ibland. Snart nytt år med. Hmm, kanske kan bli lite bättre än detta. Men visst det har hänt en väldigt massa bra saker detta året, men även jobbiga med. Men ja nytt år, nya tag! Tänk att det va 1 år sen förra julen nu, känns verkligen inte så. Kommer knappt ihåg vad jag gjorde förra december. Vet att jag fortfarande bodde på ungdomsboendet, var hemma hos mamma på julafton. Ja minnet e kort haha!

Har läst en bok nu med & börjat på nästa. Dom handlar om dans. Kan ju säga som så mycket att jag saknar dansen & jag vill, ska, måste börja igen! Jag dansade i ca 4 år, men sen slutade jag eller ska man säga gav upp(?) för att jag inte kom in på den skolan jag ville. Väldigt korkat kan man tycka. Det var ju massa andra danser jag inte dansat innan på auditonen. Bla ballet & jag dansar street, lite skillnad. Vissa har ju även dansat sen dom va små. Ja man ska inte ge upp något man älskar bara för en sån liten sak. Jag älskar verkligen dansen & det var mitt liv! Men det ska det bli igen. Ska leta reda på någon kurs som jag & Sandra kan gå. Har även hittat en skola med, danshögskolan i Stockholm. Ska dock kolla efter fler. Men är sjukt peppad på att söka dit senare. Men först har jag 3 år kvar här. Sen en sak till jag vill är ju att gå juridik med, men då måste jag välja om jag ska gå danshögskolan eller juridik på högskolan. Der är inte ett lätt val kan jag säga. Men en sak är säker & det är ska jag söka till dansskolan denna gången ger jag inte upp. Jag ska kämpa & kämpa & träna stenhårt! Faller jag så faller jag men då är det bara att resa sig upp & fortsätta kämpa.

Men nu springer tiden iväg, så får se om Sandra fortfarande är vaken. Sen blir det bums i säng för min del!

Love/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0