15/12-10

Hej! :)

Idag var jag uppe redan 7, för Sandra väckte mig då. Lite arg var jag för hon väckte mig för tidigt. Så det blev ut & ta en cigg & sen var jag så dum & la mig igen. Vilket slutade med att jag vaknade vid 10 igen då Samira väckte mig. Blev ner att äta frukost snabbt & sedan springa iväg på datakunskapen. Där jag för engångskull jobbade. Har kommit en bra bit på mitt arbete nu :) Sen blev det lunch efter det. Lutfisk alternativt någon annan fisk. Inte gott! Efter lunchen var det matte på schemat. Äntligen är jag klar med det svåra kapitlet jag hållt på med. Volym, radie, pi & sånt skit. Riktig drygt! Men äntligen klar med det, så nu har jag bara 2 kapitel kvar sen har jag gjort klart boken.

Efter skolan blev det ju såklart en powernap som vanligt. Vid 20 i 4 kom Sandra & Samira då det blev mat. Potatissallad & kyckling, skit gott var det! Åt t.o.m 2 portioner, & brukar aldrig äta så mycket. Efter maten blev det upp till datasalen, hittat nya spel på facebook :) Satt där ett tag, sen följde jag med Samira bort till tolk. Hon skulle filma till sin läxa imorgon & ville inte gå in på skolan själv.

Efter det gick jag upp i datasalen igen & kollade på några avsnitt av julkalendern. Sen blev det bonde söker fru med dom andra. När det slutade bestämmde dom andra sig för att titta på en film. Då jag lånade Samiras dator & gick in på rummet & kollade på the last song. Velat se den skitlänge & den var riktigt bra! Rekommenderar den verkligen, lätt värd & se. Lite sorglig bara, men bra var den!

Efter filmen blev det upp till datorsalen igen, för skulle uppdatera bloggen. Då en styck Aina kom, så blev en cigg med henne. Sen kom jag på det att vi skulle prata. Så nu sitter jag på hennes rum & pratar, vilket vi gjort nu några timmar. Men det är alltid lika trevligt att prata med henne. Man kan verkligen vräka ur sig allt, & hon lyssnar alltid. Så nu sitter jag & vräker ur saker till Aina & tvärtom. Blir väl ut & ta en cigg snart, sen prata lite till & sen sängen så man kan komma upp i tid imorgon.


På tal om den filmen jag såg innan (the last song) så började jag tänka rätt mycket på min pappa. Undrar om jag ska åka upp till honom i sommar. Jag vet ju innerst inne att han kan försvinna när som helst. Visst han har inte funnits där på 4 år, men vi pratar ändå ibland. Det kanske inte är så jätte trevliga samtal & ofta, men vi pratar. Så frågan är om man ska åka upp & träffa honom & ta chansen när man kan. Eller om jag ska låta det va som det är nu. Men om han försvinner, kommer jag då inte ångra mig om jag inte träffat honom? Om jag träffar honom, kommer det då bli jobbigare om han försvinner? Frågan är ju vilket som kommer vara jobbigast.. Träffar jag honom kommer ju kontakten upp igen, men då blir det säkert jobbigt. Men om jag inte träffar honom, så finns de ju så mycket man missar. Visst han kan ju finnas några år till, men man vet aldrig när det händer. Men tror jag ska åka upp i sommar & träffa honom om ifall att något skulle hända, så har man iaf tagit chansen.. *suck* vad allt ska va jobbigt!

Ooh, det finns så många tankar jag har & vill skriva ner. Men kan jag skriva det i bloggen, vill jag det? Jag vet inte ;o Vad vill jag ens att min blogg ska handla om? Jag vet inte ;o Varför har jag min blogg ;o Jag vet inte. För att kunna skriva av mig kanske? Men jag kan ju ändå inte skriva om det jag vill skriva om eller kan jag det? Vågar man det? Jag vet inte ;o Hmm, det är mycket jag inte vet ;o

Nej, nu ska jag försöka sluta tänka ett tag & prata klart med Aina :) Lär nog sitta uppe ett tag till innan vi sover :P Men vi slutar efter lunch imorgon så kan sova då :)

Love/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0