Förändrade tider :/

Hejsan! :)


Usch, vad jag hade problem med att somna igår. Vet inte vad det var, men bara låg & vred mig i sängen. Massa tankar som snurrade runder. Det är så mycket som har förändrats, så mycket som inte är som det ska va, ibland önskar jag att man bara kunde gå tillbaka ett par år. Men sen samtidigt jag har det väl ganska bra nu & jag har lyckats förändra mig & mitt liv. Det är väl något positiv. Men jag kan inte låta bli & sakna & längta tillbaka. Till tiden då vi alla umgicks, då alla umgicks med alla, tiden då du fanns här hos oss. Kan säga helt ärligt att jag tänkte mycket på dig min vän igår. Så därför hade jag faktiskt tänkt & skriva av mig lite nu :o Så var beredda på ett långt inlägg, men ingen som tvingar er till att läsa! ..



Min älskade vackra ängel!
Du ska veta att jag saknar dig så otroligt mycket.
Det finns så mycket jag vill prata med dig om, berätta för dig, dela med dig.
Det händer så mycket runt omkring nu & jag vill bara att du ska kunna va här nu.
Lyssna på mitt eviga prat & mina konstiga tankar.
Ge mig ett av dina underbara leenden & krama om mig.
Jag vill höra dig säga att allt kommer bli bra nu, att det blir bättre.
Du ska veta att du är i mina tankar varje dag & jag kommer aldrig aldrig glömma dig.
Jag önskar så, att bara så för en dag få träffa dig en gång till & få höra din röst.
Få ha dig här hos mig en sista gång.

Vill tillbaka till tiden då vi var 16-17. När du, matti, jag & Elin alltid umgicks.
Kommer ihåg när ni kom mitt i natten & jag & Elin smög ut, sen satt vi på uteplatsen & pratade hela natten.
Eller nyårsafton när ni sov hemma hos oss även fast vi inte fick ha ngn där & Ulla va skit sura på hos.
Sen blev Elin & Matti tillsammans & både du & han började va mer & mer hos oss.
Nån gång kom du till & med själv för att träffa mig.
Kommer ihåg ngn gång när vi festade hemma & du kom, Ulla satt & skrattade åt oss.
Tror det var något med att du knappt vågade gå in & jag bara satt där knäppt tyst & vågade inte säga ett knyst.
Båda 2 bara stod & tittade på varandra, sen tillslut så gick vi upp på rummet & började prata en massa.
Med tiden började vi umgås mer & mer med varandra.
Jag har så många minnen att jag hade kunnat skriva en hel roman, men måste få skriva av mig.
Dagen då du fick ditt körkort, jag & jossa var hemma hos mig. Så ringer du & säger att du fått ditt körkort, men
istället för att säga grattis. Skrattar både jag & Jossa åt dig: Haha det skulle vara det va! Det tar en kvart ungefär sen hör vi en bil "brumma" utanför. Jo, där sitter du bakom ratten med världens flin & överlycklig. Jag & Jossa tittar på dig & skrattar & muttrar grattis. Sen vräker Jossa ur sig även om du har körkort så kommer du alltid att vara cykel haha! Så går det när man alltid cyklar:P
Sen när du fick din stuga, alla kvällar när vi alltid skulle titta på film & det slutade med "bråk"..
För det fanns tydligen en hörna där båda 2 tvunget skulle ligga, så där slängde vi oss båda 2.
Inte kolla vi mycket på filmen kan jag ju säga, där vi låg & trängdes i en trång hörna & drog & slet i täcket, för att jag ska ha det, neeej det ska jag! haha:P Sen när man väl tror det e lungt då ska du börja kittla en så in h***ete, så man flyger typ flera meter upp ur soffan för man bli rädd. & jag blev så arg på dig samtidigt som jag inte kunde sluta skratta vilket du tyckte va ännu roligare. Du har alltid varit en toker & älskar att jävlas med folk. Som på Bambis 14års fest, dränkte hela henne i öl & hon fick hoppa in i duschen & låna dina kläder. Lilla hon i dina kläder det var en rolig syn. På tal om öl så var det väl med dig jag började dricka det, har aldrig riktig tyckt om det. Men när det bara fanns öl, så får man ju ta det som finns. Oooh, vad jag tvingade i mig det i början, innan jag började tycka om det. Men tillslut lyckades jag! :) Sen alla fester med dig, jag det innebar ju bara supa supa. Har nog aldrig kommit nykter hemifrån dig aldrig någonsin. Måste bara påpeka en sak här, sitter & lyssnar på gamla låtar nu då bag in da box dyker upp i spellistan. Ja, den var med på många fester, som ni spelade den om & om igen. Satt där i soffan & skrek/sjöng haha :) Du Fian & Matt i kör Var e boxen, där e boxen *pekar på varandra*
& på nätterna ooh vad jag var arg på dig ibland. När jag vaknade av dina sms 3-4 på natten & det var skoldag dagen efter. Alltid samma sms Hej, vad gör du & vaaföör? Eller när du ringde & väckte mig. Antingen stod du utanför & jag skulle komma ut & röka eller tvunget hem till dig & titta på film när jag skulle upp till skolan dagen efter. Tror  aldrig jag följde med dig hem någon gång då, men jag vet att jag kom ut nyvaken mitt i natten flera gånger för att röka med dig. & när jag inte hade några cigg & fick röka din "äckliga" cigg haha. "skällde" på dig att du kan inte röka dom, du får börja röka något annat. Men vet du vad, idag kan jag röka dom haha. Det är ju inte världens godaste men det går :)
Min 18årsdag är något jag aldrig kommer glömma! Ledsen som fan ligger jag där hemma & hela dagen var förstörd. Då kommer en Rele, en Fanny & en Elina & hämtar mig. Kör upp till frosta där Elina ska köra, du "sover" & hon skriker på dig Reeele sov inte nu, jag kan inte köra, vakna, hjälp mig, sluta haha!! Sen körde du upp vid alla backar & körde upp & ner där. Nästan som en berg & dalbana ju. Sen körde vi hem till dig, då du tvingade mig att hälsa på Bob. Stackars mig som är livrädd för spindlar. Men ja han va innanför glasväggar iaf så det gick bra.. Hur ledsen jag än har varit så är det alltid du som har lyckats få mig & skratta & le. Alltid!
Speciellt när du kör din lilla galning! Ska du tvunget vända dig om mot mig istället för att titta på vägen.
Minns någon gång du kom & hämta mig, vet inte vad som hade hänt, men jag var helt själv ute, stenfrusen & jätte ledsen. Då ringer du, sen frågar du om du ska hämta mig. Stod & vänta hur länge som helst sen hör man bara wrooom & där runt hörnet kommer du. Hela vägen hem till dig, skulle du hålla på med mig & försöka få mig & le & jag sa åt dig att hålla ögonen på vägen istället. Men som vanligt lyckades du!
Tycker det är synd att det blev som det blev på den sista tiden, vi pratade någon enstaka gång. Men vi träffades inte mycket. Jag var väl för upptagen med skolan. Jag vet att du behövde mig då, behövde någon. & jag önskar så att jag hade tagit chansen när jag hade den. Visst träffades vi på slutet men det var inte alls lika mycket som vi brukade & det var synd. Det tog hårt sen när du försvann, om jag ångrade alla dom gånger jag sagt nej. Varför följde jag inte bara med dig hem & tittade på film med dig. Det var ju ändå bara en film, du hade kunnat köra mig till skolan dagen efter. Men nej så tänkte inte jag, men det lönar ju sig att vara efterklok nu. Man ska ta vara på det man har för man vet aldrig när man förlorar det :/


Du är en av dom få som har ställt upp så mycket för mig som du gjort. Kommit & hämtat mig när jag varit ledsen & allt varit åt helvet. Lyssnat på när jag bara babblat på om alla onödiga ting.. Alltid fått mig att skratta & le. Alltid fått mig glad igen. Fixat saker & ting, övertygat mig om att allt ska bli bra igen. Bla "räddat" min födelsedag med 2 underbara människor till. Det finns ingen vän som dig & ingen kommer någonsin att ta din plats. Ooh, vad jag vill ha dig brevid mig nu & höra dig säga allt kommer bli bra. Det mesta är åt helvete nu & jag vill kunna prata med dig om det. Jag vill se det jävlas med mig för att få mig & bli glad igen. Jag vill bara ha en kram av dig nu & kunna gråta ut i din famn. Men varför älta något som aldrig kommer kunna hända :/ Men jag får väl hoppas på att jag kommer drömma om dig igen, så se vi i drömmarna.


Det var så mycket som förändrades på dessa åren, folk gled ifrån varandra, folk blev ovänner & det skapades olika "gäng". Istället för att va som det var innan att alla umgicks med alla, så började det skapas "gäng". Dom umgicks med dom & dom umgicks med dom. Det är synd. För vi hade det bra innan & vi hade så kul tillsammans. Men tiden i Höör har förändrat sig riktig mycket. Det finns dom som flytta med & skaffat nya vänner. Jag är en av dom, vet inte när jag var där sist. längelängesen iaf. Men om jag saknar det & som sagt ibland längtar jag tillbaka till tiden då vi var "små"

Nu är du borta med, det har gått 2 år & 2 månader nu. Men det gör fortfarande ont, så kopiöst ont.
Men jag har lärt mig att leva med det & jag har lärt mig att prata om dig.
Det kunde jag inte innan, men det blir faktiskt lite lättare när man kan prata om det.
& jag brukar tänka att jag är inte ensam om detta. För det är jag verkligen inte.
Hela Höör stod i sorg när du försvann & det är så många som saknar dig.
Ibland kan jag fortfarande undra varför du gjorde så, men jag vet att du inte mådde bra
& jag vet även att det är något att jag aldrig kommer få svar på.
Men det hindrar det inte från att snurra runt tusen olika frågor.
Men jag hoppas att du har det bra nu & att du äntligen får lung & ro.
& en vacker dag då ses vi igen!
Du får spara mig en plats uppe i himlen..
& tills vi ses igen finns du i mina tankar & hjärta.
Jag älskar dig Rickard Carlsson! <3




En av låtarna som spelades på hans begravning :/ Vila i frid min vackra ängel<3





& här har vi en fin video som söta Jasmine har gjort :)




Inte en dag utan längtan
Inte en tanke utan saknad
Vi minns den dagen som igår
Den dagen vi aldrig förstår


Vi alla som kännt dig, och vet hur du var önskar så att du ibland oss fanns kvar,
Men nu när du gått dit vi alla ska gå, med glädje vi minns allt det fina ändå.


Every step I take, every move I make
Every single day, every time I pray
Ill be missing you
Thinking of the day, when you went away
What a life to take, what a bond to break
Ill be missing you



Love/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0