Lung dag! :)

Hejhej! :)


Blev rätt sent igår iaf :O Gick ner till dom andra som satt & spela spel, där man satt till typ en 12. Sen gick jag upp & skulle läsa klart min bok, & va väl klar med det vid 2. Sen somnade man efter mycket om & men. Har inte alls sovit bra inatt. Har drömt riktigt sjuka mardrömmar typ :/ När jag berätta om drömmarna för Aina så sa hon direkt: Blogga blogga haha :) Men jag får se sen, för kommer inte ihåg så mycket av det. Vet bara att det va sjukt läskigt!!

I morse ringde då klockan & jag snooza som vanligt, under tiden står samtidigt någon & bankar på min dör. Helt ärligt orka jag inte ens gå upp & öppna. Efter ett tag gick jag upp & öppna men ingen där, så stack ut & tog en cigg. Sen när jag kommer in igen står jag bara & tittar på sängen vilket resulterade i att jag la mig ner för att fortsätta sova. Nästa gång jag vaknade var klockan halv 10 & då flög jag upp ur sängen för någon var på väg att öppna med nyckel :O Men det visade sig bara vara min lärare/kuratorn & vaktmästaren som skulle kolla elementen för det har varit kallt dom senaste veckorna. Men trots att jag ser att det e min lärare som öppnar dörren, så vänder jag mig går tillbaka till sängen & lägger mig ner för att fortsätta sova. Vilket hon påpekar: Är du inte i skolan, jag: Nej, orkar inte. Kommer efter 10 rasten. Jaha, det va inte mer med det utan dom gick stängde dörren efter sig & lät mig fortsätta sova haha! (& det visade sig senare att det bara hade varit Aina som försökt väcka mig då vid halv 8. Hon va uppe typ 3 gånger & ändå vaknade jag inte.. Typ sista gången gjorde jag ju )

Sen 5 i 10 knackar det på dörren & jag blir skit sur för jag kunde ju FAKTISKT fått sova i 5 min till. (hade ställt klockan på 10) Denna gången var det en Sandra som kom för att väcka mig. Men jag bara låg i sängen & tittade på henne. Medans hon sprang runder: Tinaaaaaa upp med dig NU!!! Haha typ ngt sånt. Efter ett litet tag kom Veronika & Mariette. Så jag pallrade mig ur min varma sköna säng för att klä på mig & fixa i ordning lite snabbt. Sen fick jag låna 10 kr av Veronica så jag kunde köpa kaffe & en halv bulle. Dagen funkar inte utan kaffe & en cigg på morgonen. Så fick ju lite panik när jag insåg att jag inte kunde få dricka kaffe förens lunch. Men jag behövde inte vänta, för det löste sig ju :)

Sen var det dags för fösta lektionen svenska. Där vi redovisade våra arbeten om den regissör vi skrivit om. Det gick väl ganska bra enligt min åsikt. Sen satt jag mest & läste resten av lektionen & koncentrera mig på allt annat än det jag skulle. :O Sen var det lunch, äntligen! Riktigt god mat var det ju med. Pommes, lövstek & beasås. Mumsmums!! Men det slår ju inte måndag, då det är kycklinglårfilé med soltorkade tomater & basilika sås. Oooh, vad jag längtar till måndag!

Sen var det dags för dagens sista lektion, svenska igen. Där vi fortsatte lyssna på deras arbeten & skulle kolla några gamla film snuttar efter det. Än en gång la jag all uppmärksamhet på min bok & allt annat. I slutet fick vi några moraliska frågor som vi skulle svara på. Vi var 3 st i en grupp & det var rätt intressant ändå. Men jag & en till va så trött så det sluta med att hoppsan nu har vi läst alla frågorna (hade vi ju inte), får vi gå hem nu & det fick vi :) Riktigt skönt! Veronika följde med upp en runda för hon hade byxor med till mig som inte passade henne. Ett par miss sixty, ett par cheap monday & 2 par andra. Riktig snygga va dom.. & jag älskar miss sixty byxorna sjukt snygga!

Sen var det ju meningen att jag skulle sova en stund efter skolan, men nej. Gick ut & rökte, där man satt med några stycken i en timme & pratade. Sen när man väl kom upp på rummet pyssla man med allt annat :/ Så vid halv 6 kände jag bara måste sova nu. Så det blev en liten tupplur på en timme. Alla skicka ju sms & hade sig så kunde fan inte sova :/ Men aja fick lite sömn. Blir så trött på att jag inte kan få sova på nätterna. Antingen sitter jag uppe alldeles för länge (mitt eget fel), eller så kan jag inte somna eller det värsta man vaknar somnar vaknar somnar. Jag hatar det verkligen. Det enda jag längtar efter när jag är i skolan är att vi ska sluta så jag kan få sova. Suck!

Sen blev det en runda upp till datasalen, dit Jana kom sen :) Följde med henne & handla. Sen blev det att laga makaroner för min del, riktigt hungrig va jag. Sen blev det att vi gick ner i lilla matsalen där vi nu suttit några stycken & spelat uno fram till halv 12 typ. Riktigt trevligt :) Jag skulle egentligen in till Hässleholm idag, men kände det att det blev för sent. Känner för en lung helg med & bara ta det lungt. Förhoppningsvis kunna sova ut lite med så man är utvilad tills på måndag. Men det kan ju vara trevligt & vara här med, umgås med lite folk & så :D

Nej, nu ska jag kolla lite till här. Sen blir det ut & ta en cigg. Sen ska jag ta en riktigt varm & skön dusch! Sen vet jag inte om man går upp hit eller väljer att läsa ut min bok. Läste ut den andra så börja på en ny idag. Men något hittar jag väl på, ska ändå va vaken ett bra tag till, kommer inte kunna sova nu kan jag ju lungt säga! Men imorgon kan jag iaf sova hur länge jag vill & det ska bli så j*vla skönt :D Sovmorgon, yeah! Förvånar mig inte om jag kommer vakna tidigt & inte kunna somna om eller om någon väcker mig. Kommer säkerligen få massa sms & skit, kanske ska stänga av mobilen innan jag går & lägger mig :/ Att ngn kommer & knackar på tidigt tvivlar jag på, för dom flesta som jag umgås med här vet att jag sover dåligt & behöver sova. Shit, vad mycket jag skrev nu, men ibland är det skönt att bara sätta sig ner & skriva ner vad man gjort, tänker på osv.. Nej nu ska ju ut & ta den ciggen så man kan duscha sen :)


Love/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0