Lille julafton :)

Hejsan! :)

Den som är bäst på att uppdatera sin blogg det är väl kanske jag. Eller nej, det stämmer nog faktikst inte. Men om jag skriver att jag är sämst på det då kan det nog stämma haha :) Hade iaf tänkt ge er en liten inblick i vad som har hänt dom senaste dagarna. Men först ska jag nog röka xD


Måndags: Sista riktig skoldagen, rätt slapp dag. Inga jobbiga lektioner precis. Sen efter skolan var det hem & försöka lägga in bilder på Samiras data, vilket inte alls ville som jag vill. Så det blev att hoppa in i duschen & sen kom Sandra då det blev att göra sig i ordning till kvällen. Som bestod av julmiddag, aulan, kyrkan & efterfest. Blev att förfesta lite innan middagen, själva middagen var vi väl inte med på så mycket heller utan vi festade istället. Stack iväg till aulan vid 8 för att titta på allt spex. Var dock tvungen & sticka iväg mitt i allt & hamnade mitt i ett uppträdande haha :P Kyrkan missade vi för hände lite saker, men det var frivilligt ändå. Satt i tvrummet & drack tills alla kom tillbaka då det blev att förflytta sig till musikcafet där det blev efterfest. & hur ska man beskriva denna kvällen galen & ännu mer galen kanske. Man kan nog säga så iaf haha. Men fy fan vad vi hade kul, riktig jävla kul! Dem flesta gick & la sig vid 4. Men vid 06.15 slutade jag & 2 till festa. Sen när jag väl kom upp på rummet låg där en person & sov som vaknade när jag kom, vilket innebar att vi började babbla en massa. Tror till o med jag va nere i matsalen & pratade med mattanterna & engelskaläraren på fyllan hahahah! Aja, somnade inte framåt 07.15. (skolan börjar 08.40). Men skitsamma, ångrar inget precis, skitkul kväll :)


Tisdagen kan man ju beskriva som att sova & sova ännu mer. När Matilda väckte oss 08.15 var jag inte så pigg på att gå upp kan jag ju säga. Orkade iaf pallra mig upp vid 10, för att vara med i aulan när rektorn skulle prata. Men gick direkt & la mig efteråt. Snälla Matilda kom upp med mat till mig. Men sov iaf till ungefär 19, då jag tog täcke & kudde & förflyttade mig till tvrummet. Där spenderades kvällen med massa trevligt folk. & Sandra kom sen för att sova hos mig med :)


Igår: Var jag uppe redan vid 9, för att säga hejdå till Samira som är hemma i Katrineholm över lovet. Gick iaf & la mig direkt efter & gick upp vid 12 igen. Följde med Sandra in till Kstad för skulle lämna in en tröja till mamma & få pengarna tillbaka. Men det sket sig totalt, för hon har handlat den på ett kort & då måste det sättas in på kort. Jag har ju inget & hade jag satt in dom på Sandras kort hade det kunnat ta upp till 5 dagar. & där står jag med paniken att jag kan inte komma hem över jul, kan inte handla några julklappar & mamma va mindre glad. Fick iaf pengar av Sandra till att ta bussen hem. Väl hemma gick jag direkt hem & la mig ganska så ledsen. Men sen ringde Jana & sa att vi får ju ta & fixa detta på något sätt, får se om jag kan sätta in pengar till dig. Pratade ett tag med henne & blev lite gladare. + lite erbjudande att jag fick komma hem till dom över jul & sånt.  Gick upp till Melle & pratade med honom, då jag blev ännu gladare. Var uppe där ett tag, gjorde lite mat. Sen stack jag ner i gymmet & tränade ett tag. Skit skönt! Sen resten av kvällen spenderades i tvrummet med Melle, blev lite drickande & så.
Sen när jag väl gått & lagt mig vaknade jag vid 4 igen av att jag hade drömt en satans jävla mardröm. I vanliga fall brukar jag kunna somna om. Men inte denna dagen. Först tog det ett tag innan jag fattade att jag var vaken & sen när jag väl fattade det. Låg jag med panik i sängen, hade svettats som fan & tårarna var på väg. Fick smsbomba Melle tills han vaknade & kunde följa med mig ut & röka. Då jag blev lite lungnare, men tog ett tag innan jag kunde sova sen. Skit läskig jävla cpdröm, aldrig varit med om ngt hemskare.

Idag vaknade jag av att Jonathan ringde & berätta att Jana hade satt in 200 till honom (jag har ju inget kort) så att jag kan åka hem imorgon. Jag har fan världens bästa vänner. Så nu är allt löst & jag kommer hem imorgon :) Somna iaf om sen & kom inte upp förens 3 :/ Blev rätt lungt där på eftermiddagen. Slog in lillasysters julklapp, satt lite vid datorn & så. Vid 5 följde jag med Jonathan till bussen & vi tog ut pengar till mig. När jag väl kom hem så skulle Melle hem. Vilket innebär att jag var själv 2 timmar innan. & det är ingen annan hemma & jag bor på stora elevhemmet det var lite små läskigt kan jag säga. Men städade mitt rum efter i måndags & det tog ett tag. Lagade även lite mat & sen kom han hem. Sen har jag bara degat vid datorn & tvn :)

Just nu sitter jag här & lyssnar på massa gamla låtar. Sitter & sjunger & dansar för mig själv haha. Skit övertrött. Borde egentligen sova, men är inte alls trött. Brukar va uppe länge lillejul med för har alltid så mycket & göra. Men nu är allt fixat faktisk, förutom julklapp till mamma men det fixar sig imorgon :) Ska nog sitta här en stund & sen se om Melle e klar med städningen & hålla han sällskap.

Hihi, om 3 min e det faktiskt julafton. God jul allihopa! :)

Love/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0