En dag med Sussi! :D

Hejsan! :)


Jag kom in till stan, slapp ta bussen in för Sussi ville okså följa med. Så vi stack in där & mötte Sandra. Gick runder & kolla på marknaden & i massa butiker. Marknaden var väl inte så mycket att hänga i julgranen. Inte så mycket stånd & så. Men det var mysigt ändå. När vi var klara där tog vi en promenad till bilen genom parken. Skit mysigt ju, & inte så farligt kallt heller. Var tvunga & tanka med för lite bensin. Sussi frågar mig om jag har tankat innan & det har jag ju inte. Det visar sig att hon bara gjort det 1 gång innan. Men iaf innan vi går ut ur bilen säger hon 2 idioter är bättre en. Det ångra hon sen. Vi fick inte av tanklocket haha! Stod & vred & vred men det gick inte. Det kommer en kille & hon frågar honom om det är normalt att inte få upp tanklocket, då han säger ja det kan ha frysit fast. Vi bara fan, vi måste ju komma hem. Hade inte kommit till Önnestad med den lilla bensinen. Han som vi frågade testade med, men det gick inte. Aja, fick köra till Statiol, där det är bemannad mack. Då han vi ber om hjälp, får upp den på första försöket. Va fan!  Blev en runda till Lidl sen för att hitta julkalender. När vi väl står där inne & kollar på massor av saker, så kommer en arbetare fram: Hallå, vi stänger nu. Sussi: Jaha oj! så vi ska betala nu då. Jag: Jaha, har ni julkalendrar. Haha. Men dom hade bara sånna stora för typ 90 spänn, så nejtack! Men vi hitta lite annat där inne iaf. När vi väl kommer ut på parkering så är det ju värsta snökaos ute! Stod där ute ett tag och funderade på vart vi skulle köpa julkalendrar. Då vi får syn på willys & ser att dom har öppet. Så det blev in där en runda. Där vi hittade massa julkalendrar. Jag köpte 3 st :O Så nu har jag 6 st haha! Men då får jag mycket choklad & dom är jättefina med! 1 hellokitty, 1 nalle puh, 1 med prinssessor, 1 med tomtar & nallar, en smarties & en utan choklad med Kalle Anka. Aja, sen skulle vi då köra hem. Sjukt läskigt! Fick ligga i 60 km/h & mitt på vägen även på dubbelfilig väg. Men vafan skit halt ju! Sen blixtra hela jävla himlen till, snacka om läskigt. Men vi kom fram oskadda fram iaf :D

När vi väl var hemma så blev det matlagning direkt! Eller ja pizzor från lidl som man värmer i ungen med fetaost på. Riktigt gott! Finns en del goda alternativ när man är vegitarian (jag är inte det, men Sussi är). Sen blev det cigg & kaffe på det. & nu har vi bara suttit nere i lilla matsalen med efterrätt & spelat spel. Chokladpudding & vaniljpudding. Hittade en nytt spel med som var riktigt roligt. Sen kom Dany & David och var med en stund. Just nu sitter jag & Sussi i datorsalen. Hon gör sitt projekt & jag sitter här :) Hade tänkt sitta här en liten stund till, sen gå & sova. Sovmorgon imorgon med eller ja mer än vanligt. Börjar 12.40, så behöver inte gå upp förens 12. Men men nu blir det snacka skit med Sussi en stund innan man går & lägger sig.

& jag hoppas verklligen vädret är på vår sida imorgon. Melle & jag ska låna Sussis bil, så jag äntligen kan komma iväg till banken. Så efter skolan ska vi inte till banken i Hässleholm & sen efter det blir det en runda till Tyringe. Ska hem till mamma en liten runda. Har köpt en julkalender till min lillasyster, hon älskar ju Hello kitty. Så köpte en till henne med, & hon måste ju ha den innan den 1 december. Så det blir att lämna dem imorgon. Ska bli kul och träffa dom igen, länge sen nu! Sen ska Melle hem till honom och hämta sitt julpynta. Så julpynta mitt rum lite imorgon, mys! :)

Jag har hitta väldigt snygga kläder idag med, man hittar allt när man inte har pengar. Speciellt ett par byxor som jag velat ha skit länge som aldrig finns när jag har pengar, men alltid när jag inte har pengar. Men jag har kommit på min önskelista nu iaf, så man kan alltid hoppas på att mina kär mor skulle läsa detta av någon anledning.

Stor stickad myströja
Stickade koftor
Byxor från bikbok
Presentkort på bikbok & HM
Mia Törnbloms böcker
En drömbok
Skor från HM
Hårförlängning
Mys innetofflor
Något fint halsband
& sen lite småsaker som pennor, dagbok & sånt :)

Hmm, det är nog allt får hoppas tomten är snäll i år haha :)


Love/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0