Frågor :)

Jajamen idag igen :P Men jag har tråkigt nu & måste bli trött på ett eller annat sätt. & man kan ju hoppa över dessa inläggen om man inte orkar läsa dom. Eller läsa om man vill veta mer om mig :)
Hoppsan vad många det blev :o men men håller jag mig sysselsatt ett tag :P Ska dock ta en cigg innan jag svarar på allt :/

1. vad heter du? Tina Izabelle Wilhelmina
2. vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? Tycker om ju om mitt namn. Men Izabelle såfall
3. vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Izabelle.  Mammas släkt tyckte jag skulle heta Tina & pappas släkt Izabelle. Så blev kallad båda 2 när jag var liten, men mest Tina då jag bodde hos mamma mest. Stod t.om Izabelle i folkbokföringen ett tag innan mamma ändrarde det. Döpte mig inte förens jag va 14/15 & då blev det Tina som första namn.
4. vilket stjärntecken är du? tvilling
5. vilken årgång är du? 90:a
6. vart bor du? önnestad
7. bott utomlands? Nej
8. flyttat antal gånger? oj, mer än 10 tror jag
9. vart skulle du vilja bo? trivs bra där jag bor nu. Men hade inte tackat nej till en engen lägenhet
10. vilken skolklass? almnän förberedande
11. vad vill du bli när du blir äldre? advokat eller åklagare. Eller något som har med dans & göra.

UTSEENDE
1. hur lång är du? Hmm, jag & Aina mätte mig för ngn vecka sen. Tror det va 164 cm
2. hur mycket väger du? 50 kg
3. hårfärg och frisyr? brunt. Mellalångt kan man väl säga, uppklippt. Oftast rakt, men lite lockigt ibland.
4. ögonfärg? melerade
5. mest nöjd med? mina ögon
6. minst nöjd med? hmm, kan man svara inget? mitt hår just nu kanske, saknar mitt långa hår :/
7. skostorlek? från 34, till 37
8. glasögon? Ska ha, men använder inte
9. har du några piercingar/tatueringar? Hål i öronen. Men snart i tungan (:


FAVORITER
1. filmer? just like heaven, rendition, the last song m.m
2. låtar? Blandat. Just nu mikrofon kåt & loca loca
3. årstider? Sommaren
4. mat/dryck? Mat, vet inte varier mkt. Dryck coca cola
5. djur? katt
6. färg? rosa
7. parfym intimately beckham
8. tv-program? Gossip girl, one tree hill, house, andra avenyn, greys anatomy m.m
9. ämne i skolan? absolut inget :o nej men engelska kan väl va kul ibland. historia & samhälle e väl ganska intresant. & hemkunskap & bild såklar, roligaste ju :)
10. sysselsättning? Skola?

1. vad använder du just nu för jacka?
Svart parkas från JC
2. vad använder du just nu för skor? Beror på dag. Men oftast ett par vanliga svarta stövlar. Annars mina svarta stövlar med liten klack som oftast andvänds till fest nu med. Annars blir det ett par svarta stövletter med hög klack till fest. Men ganska så halt ute nu.
3. favoritfärg på kläder? rosa, & svart tyo
4. favoritmaterial på kläder? inegn aning
5. vilka kläder skulle du vilja ha just nu? massvis med fina klänningar & sen mysiga stickade koftor
6. favoritaffärer? H&M, Gina Tricot, Bik Bok, Cubus, New Yorker, JC
7. för ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? Det är olika från månad till månad. Ibland inget, ibland 100 kr, sen kan det gå upp mot tusen eller mer vissa månader..
8. favoritmärke? hmm, vet inte om jag har ngt spec. :/ Det skulle ju va miss sixty när det gäller byxor såfall. Har säkert ngt annat med kommer bara inte på det nu.
9. vad har du för byxstorlek? vet inte :/
10. vad har du för tröjstorlek? 34 - 36

DITT RUM
1. stort, litet eller mitt emellan? litet
2. vilken färg på tapeterna? vitt
3. vilka färger går rummet i i övrigt? tror bara det e vitt
4. favoritmöbel i rummet och varför? min säng, för att jag älskar att sova (:
5. vad vill du ändra där inne? större säng & större garderob
6. vad har du där inne av följande:
a) tv? nej
b) video/dvd? nej
c) dator? nej
d) stereo? just nu ja (lånar en)
e) telefon? mobil
7. vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster? matsalen ^^
8. vad gör du oftast i ditt rum? sover, byter kläder
9. vem förutom du brukar sova i din säng? just me
10. favoritpryl i rummet? eehm, sängen igen? eller mina nya skor :)

BLANDAT
1. vad heter din morfar? Hans
2. var har du i din:
a) jackficka just nu? lipsyl, cigg, tändare, nycklar, skräp.
b) skolväska just nu? - den e ganska tom nu
c) handväska eller liknande just nu? den e oxå tom nu :/ Men brukar ha i stort sett allt där annars.
3. vad är du beroende av? cola, cigg, kaffe, vännerna,
4. vilket land kommer du i från? Sverige
5. vilken sorts lypsyl använder du? det vanliga, blåvita
6. vad tror du på? Oj, liv efter döden kanske..
7. vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? ingen
8. vad köpte du senast? cigg
9. har du nåt husdjur? katt, men inte här
10. vad bor du i? Stor hus. Kan man kalla det? Eller nej elevhem kan jag ju kanske säga.

GREJER
plånbok: vit
tandborste: röd & en blå
smycken: inga just nu
solglasögon: Har inga för tillfället
underkläder: spets & bomull
nagellack: genomskinligt

1. Hur gammal är du om fem år?
25
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Melle
3. Hur lång är du?
164 cm sa jag nog :P
4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Zorro tror jag
5. Vem ringde du senast?
Bassi
6. Vem ringde dig senast?
Min moster
7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
Natti natti<3
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Sms.. men ibland ringa
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
aldrig varit gifta men är inte tsm heller
10. När såg du senast din mamma?
julafton
11. Vilken ögonfärg har du?
melerade
12. När vaknade du i dag?
halv 8 på kvällen :o
13. Vilken är din favoritjulsång?
last christmas, all i want for christmas is you. Kunde inte välja.
14. Vilken är din favoritplats?
Borta bra men hemma bäst :) Kommer inte på ngn nu :/
15. Vilken plats föredrar du minst?
Akuten
16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Förhoppningsvis med ett bra jobb, kanske även familj med :)
17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Allt! Var rädd för allt i stort sett
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
När jag pratade med Aina i tele: Också körde den jävlen över mina fötter med sin resväska! Våran humor + övertrötta kl 4 på morgonen
19. Hur stor är din säng?
ingen aning men den är inte stor, får knappt plats 2 st :o
20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar
21. Sover du med eller utan kläder på dig?
med
22. Hur många kuddar har du i sängen?
1
23. Hur många landskap har du bott i?
2
24. Vilka städer har du bott i?
Det e många det. Örebro, helsingborg, hässleholm, höör, åstorp, & många många fler
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
skor
26. Är du social?
Ibland. Är ganska blyg av mig med
27. Vilken är din favoritglass?
twister. & cornettos strutglass citron. Hittar dock inte den ngnstans nu längre :(
28. Vilken är din favoritefterrätt?
Citronfromage
29. Tycker du om kinamat?
Jajamen
30. Tycker du om kaffe?
Ja, kaffe med mjölk & socker :/
31. Vad dricker du till frukost?
kaffe & juice
32. Sover du på någon särskild sida?
nej
33. Kan du spela poker?
Nja sådär
34. Tycker du om att mysa/kela?
aadå
35. Är du en beroendemänniska?
kanske lite..
36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
tror jag inte
37. Vill du ha barn?
Japp, men inte just nu
38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska, lite danska, lite lite franska & pyttelite teckenspråk
39. Har du någonsin åkt ambulans?Ja. 1 gång. Inte så längesen faktiskt
40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Havet!!
41. Vad spenderar du helst pengar på? skor & ännu mer skor & kläder
42. Äger du dyrbara smycken?
Inga svindyra, nä
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
samma som ovan, men just nu är det nog mina vänners liv
44. Kan du rulla med tungan?
Nja
45. Vem är den roligaste människan du känner?
Aina för att vi har samma dåliga humor. Sen massa andra med
46. Sover du med gosedjur?
Nej,
47. Vad har du för ringsignal?
Manian - Ravers in the UK
48. Har du kvar klädesplagg från du var liten?
kanske ngt. Sen har  mamma nog
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
En stol
50. Flirtar du mycket?
lite kanske
51. Kan du byta olja på bilen?
nja tveksamt
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
nej
53. Vilken var den senaste boken du läste?
Läser just nu ”som du vill vara" av katarina von bredow
54. Läser du dagstidningen?
det händer inte ofta
55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej
56. Dansar du i bilen?
Hahahaha! När jag & Sandra får "flipp" i hennes bil :P
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
rix fm
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
48 till broby. Busstider till  melle
59. När var du i kyrkan senast?
Någon månad sen med skolan
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
måste varit min so lärare tror han hette Lennart :)
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
1 dag typ haha
62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Hm… Jana kanske. Som fixade så jag kom hem på julafton ..
63. Vad lyssnar du på just nu?
Youtube Wild Child - Do Your Own Thing
64. Har du varit med i tidningen?
Jajamen. Kommer dock inte på vad den heter. Hässleholms iaf, avenyn eller ngt
65. Vad är det konstigaste du ätit?
Myror
66. Vem såg dig naken senast?
^^
67. Vad är det för färg på din tandborste?
blå & en röd
68. Hur imponerar man på dig?
Oj, det e nog ganska svårt tyvärr :/ Ääh, jag kommer inte på något
69. Vem ringer du när du är arg/ledsen?
Mamma eller Louise. Jana med. Men oftast ingen.
70. Har du någon piercing?
Öronen bara :( Men snart tungan :D
71. Din största vinst?
Oj, 40 kr på en trisslott typ haha! :P
72. Civilstånd?
singel
73. Vilka hemsidor besöker du dagligen?
facebook, blogg.se, youtube & ett par bloggar
74. Är du fåfäng?
Ja, lite e jag nog. Men inte lika mycket som ett par år sen. Då var det bara märkeskläder som gällde & kunde inte ens gå & handla cigg utan att sminka mig. Sånt bryr jag mig inte om längre & inga problem med att gå till skolan osminkad heller. Men lite fåfäng e jag nog fortfarande..
75.  Ångrar du någonting du gjort?
Det gör jag säkert :/
76. Hur gammal är din pappa?
40
77. Vilket är ditt drömjobb?
Advokat eller något med dans
78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till?
Japp, börja med dansen & ridningen igen. Samt åka utomlands :)
79. Vad har du haft för husdjur under ditt liv?
Katter, hundar, & kanin
80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig?
Jag är livrädd för clowner, jag har bott i 4 olika fosterfamiljer, mina "favoritcigg" e vita prince långa :P Haha detta va svårt & komma på ju..
81. Svär du ofta?
Ja, alldeles för ofta
82. Sverige när det är som bäst?
Sommar sommar sommar :)
83. Kan du åka slalom?
Inte utan att skada knät igen haha! (:
84. Vad har du ätit i dag?
Först "frukost" varma koppen, 2 knäckemackor med skinka. Sen gjorde jag ju den kycklingröran. & nu för en stnd sen 2 knäckemackor med falukorv & senap.
85. Vad har du för utbildning?
Ingen! Men har gått, hotel & restaurang, omvårnad & samhälle. Men inte gått klart ngn. Därför jag går folkghögskola nu.
86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med?
Räknas ögonen som det? Nej men, min rumpa kanske. Eller nej inte nu men innan haha :P
87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med?
det får väl bli tänderna kanske
88. Vilken är din bästa egenskap?
oj, har lätt för att förstå människor & lyssna
89. Vilken är din sämsta egenskap?
väldigt envis
90. Nämn två historiska personer som intresserar dig?
jeanne d'arc, precis skrivit ett arbete om henne i skolan. & mer hmm, anne frank kanske
91. Saknar du något?
Ja
92. Är det viktigt att fira födelsedagar?
Bryr mig inte så mycket om min egen längre. Men min lillasyster som bara e 5 självklar. Sen firar man ju såklart resten av familj & vänner med (:
93. Vad gör dig ledsen?
Jag kan ha väldigt lätt för att bli ledsen ibland. Men t.ex, svek, min pappa, m.m
94. Vad gör dig glad?
mina vänner & familj
95. Har du varit gift eller förlovad?
nej
96. Vad ska du göra i helgen?
Sandra skulle nog ha fest på lördag :) Så det blir väl det & sen kommer man va bakfull söndag. Fredag vet jag inte.
97. Vad är det knasigaste du gjort? det är nog mycket tror jag..
98. Vad har du för laster?
choklad, rökning, cola
99. Vem är din förebild?
Har nog ingen…
100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor?
Ta en cigg, kolla bloggar & sen sova :)


Puss&kram <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0